Nationaldagsfirande

Traditionellt nationaldagsfirande arrangerades på Elfdalen den 6 juni. Arrangemanget genomfördes tillsammans med Klippans kommun. Regnet hängde i luften mest hela dagen, det såg inte bra ut för ett friluftsarrangemang. Men en timme före start försvann regnmolnen, besökarna började strömma till. Fanparad, tal, prisutdelningar, kommunens kulturpris, föreningsledarpris och nytänkarpris, sång och musik, nya medborgare, flaggutdelning med mera, uppvisning av folkdansarna och unga gymnaster stod på programmet.

Från inmarschen.

Parad för fanan med Stig Rosenkvist från scoutkåren.

Musikkåren tog sig under tak… för säkerhets skull!

Högtidstalet hölls av Tomas Wassenius från Svenska kyrkan.

Kommunens kulturpris, föreningsledarpris och nytänkarpris delades ut av Mikael Nemeti.

Unga Klippangymnaster visade upp sina färdigheter…

…likaså folkdansarna!

Dagen till ära bjöd Klippans kommun alla besökare på fika, med påföljd att serveringspersonalen hade mycket att stå i!

Text PO Carlson, foto Leif Arne Nord